България

Омбудсманът Диана Ковачева с препоръки до МРРБ и МТСП    за качеството и заплащането на питейната вода

Омбудсманът Диана Ковачева с препоръки до МРРБ и МТСП   

за качеството и заплащането на питейната вода

 

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати две препоръки – до министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова във връзка с качеството и заплащането на водата за питейно-битови нужди и до министъра на труда и социалната политика Бисер Петков за подпомагане на лица с ниски доходи при плащане на водоснабдителни услуги.

Повод за препоръките станаха многобройните жалби на граждани срещу лошото качество на водата, в които настояват за намирането на по-справедливо решение при заплащане на услугата.

„Когато доставяната вода е негодна за питейно-битови цели е налице неизпълнение на задължение на ВиК оператора, поради което и цената на водата следва да бъде като за вода с непитейни качества“, пише доц. Ковачева до регионалния министър.

Омбудсманът настоява за изготвянето на ясна процедура, при която да се констатира в бърз срок лошото качество на водата за питейно-битови нужди и да се направи корекция на заплащаната цена.

Тя обръща внимание, че няма реални последствия след общественото обсъждане на Проекта на Наредба за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационните системи.

„Гражданите очакваха нова Наредба да регламентира и по-справедлив начин за разпределението на разход вода „общо потребление“ в сгради-етажна собственост“, пише още омбудсманът до министър Аврамова.

В препоръката до министър Петков доц. Диана Ковачева за втори път поставя въпроса за необходимостта от подпомагане на социално уязвими граждани при заплащане на услугите за вода. Водоснабдяването за питейно-битови нужди, като основна жизнена потребност, е извън обхвата на Закона за социалното подпомагане.

Омбудсманът подчертава, че цената на водата се повишава непрекъснато, докато доходите на домакинствата намаляват и затова е наложително държавата да подпомогне социално слабите граждани – клиенти на ВиК, като им гарантира достъпа до вода, за да водят нормален и пълноценен живот.

 

Препоръките тук: https://www.ombudsman.bg/news/5213

Тагове

Свързани новини

Вашият коментар